Η πρώην βιομηχανική ζώνη Δραπετσώνας-Κερατσινίου θα μπορούσε να συμβάλει, εδώ και πολλά χρόνια, στην μετατροπή της Αθήνας σε προορισμό city break (για ταξίδια διάρκειας έως 3 διανυκτερεύσεων). Λόγω της χρόνιας, όμως «οσφυοκαμψίας» που χαρακτηρίζει την κρατική μηχανή, από το 1999 οπότε έκλεισε το εργοστάσιο της Ανώνυμης Ελληνικής Εταιρείας Χημικών Προϊόντων και Λιπασμάτων, κανένα έργο ανάπλασης της έκτασης 620 στρεμμάτων δεν έχει ευδοκιμήσει.
Η στήριξη που παρείχε ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς στο έργο της ανάπλασης της έκτασης, απαντώντας σε επιστολή του δημάρχου Κερατσινίου-Δραπετσώνας, Λουκά Τζανή επανέφερε στο προσκήνιο, έστω και έναν μήνα πριν από τις εκλογές, το έργο που αποτελεί κομμάτι του πάζλ της αθηναϊκής Ριβιέρας.
Ωστόσο, η χρηματοδότηση του έργου, που θα πραγματοποιηθεί με ιδιωτικά
κεφάλαια, δεν έχει εξασφαλιστεί και μοναδική σταθερά είναι το σημαντικό
ενδιαφέρον ξένων funds. Πρόκειται για επενδυτές που αναζητούν ευκαιρίες
στην ελληνική κτηματαγορά και συγκεκριμένα σε αναξιοποίητες εκτάσεις γης
των οποίων η ανάπλαση θα μπορούσε να δημιουργήσει σημαντικές υπεραξίες.
Σύμφωνα με πληροφορίες του capital.gr, η αξία της έκτασης -αφότου
δημιουργηθεί το Ειδικό Σχέδιο Χωρικής Ανάπτυξης Στρατηγικών Επενδύσεων
(ΕΣΧΑΣΕ)- τοποθετείται στα 300 εκατ. ευρώ, ενώ με συντελεστή δόμησης 0,5
δημιουργούνται προς ανοικοδόμηση 300 χιλιάδες τετραγωνικά μέτρα, εντός
των οποίων υπάρχουν 17 χιλιάδες τ.μ. παραδοσιακών κτισμάτων. Το
«λίφτινγκ» της έκτασης υπολογίζεται ότι θα αποτελέσει επένδυση έντασης
κεφαλαίων της τάξης των 800 εκατ. ευρώ.
Όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, δύο είναι τα επικρατέστερα σχέδια αξιοποίησης της έκτασης που ανήκει στην Εθνική Τράπεζα (254 στρέμματα), την Lafarge (117 στρεμ.), τα ΕΛ.ΠΕ. (82 στρεμ.) και το δήμο Κερατσινίου-Δραπετσώνας.
Η πρώτη πρόταση προβλέπει την κατασκευή πίστας «φόρμουλα 1», σχέδιo που
δεν είναι καινούργιo, έχοντας απασχολήσει πριν από δύο χρόνια το
υπουργείο Ανάπτυξης. Ωστόσο, το σχέδιο αυτό δεν προχώρησε. Και αυτό
διότι, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, η υλοποίηση της πίστας προσέκρουε
αρχικά με την πρόθεση των ιδιοκτητών να πουλήσουν το ακίνητο,
αποδεσμεύοντάς το από το χαρτοφυλάκιό τους. Το βασικότερο όμως, πρόβλημα
ήταν ότι δεν βρέθηκε επενδυτής που θα έβαζε τα κεφάλαια για τη
δημιουργία της πίστας.
Εκτός από την πίστα υπάρχει το σχέδιο αξιοποίησης της περιοχής που έχει
εκπονήσει το αρχιτεκτονικό γραφείο A.r.i.s. architects-consultants. Το
master plan, που παρουσιάζει σήμερα
το capital.gr και έχουν εγκρίνει οι ιδιοκτήτες της έκτασης και η
δημοτική αρχή προβλέπει την υλοποίηση χώρων πρασίνου, ποδηλατόδρομων και
πεζοδρόμων στο 70% της έκτασης, ενώ στο υπόλοιπο τμήμα σχεδιάζεται η
κατασκευή (μεταξύ άλλων):
- τεσσάρων-έξι ουρανοξυστών με συνολική επιφάνεια κάλυψης 12.800
τετραγωνικών μέτρων και συνολική επιφάνεια 172,8 χιλιάδες τ.μ. που θα
μπορούσαν να αποτελέσουν επιχειρηματικό και ναυτιλιακό κέντρο
-εμπορικού κέντρου 25.000 τετραγωνικών μέτρων
-τεχνητής λίμνης με μικρή νησίδα
-ελικοδρομίου
-χώρου εστίασης και παραθαλάσσιων εμπορικών χώρων
- μαρίνας για γιότ και υποδομών για τη «φιλοξενία» υδροπλάνων
-επιβατικού σταθμού κρουαζιέρας
-εμπορικού κέντρου 25.000 τετραγωνικών μέτρων
-τεχνητής λίμνης με μικρή νησίδα
-ελικοδρομίου
-χώρου εστίασης και παραθαλάσσιων εμπορικών χώρων
- μαρίνας για γιότ και υποδομών για τη «φιλοξενία» υδροπλάνων
-επιβατικού σταθμού κρουαζιέρας
Η αξιοποίηση της έκτασης δεν προβλέπει την κατασκευή κατοικιών, ενώ,
κατ’ εξαίρεση, θα μπορούσε να κατασκευαστεί περιορισμένος αριθμός lofts.
Ένα από τα πιο σημαντικά εμπόδια που θα πρέπει να αρθεί προκειμένου να
προχωρήσει η αξιοποίηση της έκτασης σχετίζεται με την ύπαρξη στην έκταση
αδειοδοτημένων βιομηχανικής χρήσης εγκαταστάσεων, με την λύση να
προβλέπει τη μετεγκατάστασή τους αφότου υπάρξει συμφωνία με τον
ιδιοκτήτη τους.
Η πρόταση της A.r.i.s. architects προβλέπει την ίδρυση εταιρείας ειδικού
σκοπού (SPV), η οποία θα αναλάβει την διαχείριση των χώρων πρασίνου και
του συνόλου των αναπτύξεων.
Την SPV θα ελέγχουν ο ΟΛΠ και η Νομαρχία Πειραιά, με τα βήματα
υλοποίησης του έργου να προβλέπουν την υπογραφή μνημονίου κατανόησης
μεταξύ του developer και των ιδιοκτητών της έκτασης, τη διαμόρφωση του
master plan, την έγκριση της μελέτης περιβαλλοντικών όρων, την παροχή
έγκρισης από τον Οργανισμό Ρυθμιστικού Σχεδίου, τη δημιουργία
νομοθετικού πλαισίου από το υπουργείο Περιβάλλοντος, την κατάρτιση και
έγκριση ΕΣΧΑΔΑ και την έκδοση άδειας κατασκευής.
Πηγή : Δημήτρης Δελεβέγκος , www.capital.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.